|
Köszöntjük községünk honlapján!
|
ASP CSATLAKOZÁS
![]() Aktuális heti menü: Teleház Hétfõ Kedd Szerda Csütörtök Péntek Szombat Vasárnap Zárva Orvosi ügyelet
Mentõállomás Mezõkovácsháza Éjszakai orvosi ügyelet:
Gyógyszertári ügyelet Érdeklõdni: |
Humán kapacitások fejlesztése a helyi tudástőke gyarapítása céljából EFOP-3.9.2-16-2017-00027
![]() A projekt alapadatai
Projekt kódszáma: EFOP-3.9.2-16-2017-00027
A Projektünk fő célja, hogy komplex módon, támogassa a helyi humán kapacitás fejlesztését a minőségi és szélesebb rétegek számára elérhető közszolgáltatásokért.
A humán közszolgáltatások elérhetősége és magas szolgáltatási színvonala a lakosság teljes spektrumát pozitívan érinti legyen szó gyerekekről, fiatalokról, családokról akár.
1. A humán szolgáltatói kultúra fejlesztése
A fejlesztés több tevékenység együttes eredményeként fog megvalósulni. A projekttevékenységek keretein belül felmérjük a helyi szakember kapacitást és szaktudás
szintet és a szakemberek számára egy ún. blended képzésekből álló képzési palettát kínálunk, melyen helyet kapnak az óvodapedagógusok, a személyes gondoskodást
végző szakemberek és a kulturális szakemberek számára kifejlesztett képzések is. A blended képzések nagy előnye, hogy a képzési folyamat nem kötődik végig helyileg
a tanteremhez, a képzést indító néhány kontakt óra után a résztvevők a saját – sokszor egyébként is túlzsúfolt – időbeosztásukhoz egyénileg igazodva távoktatásban,
saját otthonuk kényelmében, online sajátíthatják el az ismereteket és a vizsgázni is az online e-learning felületen tudnak. A szolgáltatások minőségi fejlesztése
mellett a projektben célként fogalmazódik meg, hogy ezeket a szolgáltatásokat közelebb hozzuk a lakosság egészéhez, javuljon az ismertségük, növekedjen az általános
bizalom az irányukban (különösen a gazdasági/társadalmi szempontból hátrányos helyzetű lakosság részéről) és így végső soron a kihasználtságuk is.
2. Kapacitásfejlesztés a gyermekek és fiatalok fejlődése és integrációja érdekében
A fejlesztés ezen része a projekt egyik kiemelt célcsoportját jelentő fiatal lakosságra (az óvodás kortól kezdve a még tanulmányaikat folytató fiatal felnőttekig bezárólag)
fókuszál. A legkisebb korosztályt is érinti óvodapedagógusok továbbképzése, másrészt az óvodai szolgáltatások bővítése is számottevő, pl. mozgásos és meseterápiás fejlesztő
foglalkozások, egészségnapok szervezése. Az iskoláskorú gyermekek tudásának gyarapításához a program iskolán kívüli tevékenységekkel járul hozzá, pl. pénzügyi, természetvédelmi
és természettudományos szakkörök, előadások stb. A specifikuscél főként a hátrányos helyzetű tanulók iskolai és munkaerőpiaci érvényesülésének növelésére helyezi a hangsúlyt.
A jövőbeni munkaerőpiaci esélyek kiegyenlítettebbé válásáért a projekt keretein belül továbbtanulási információs fórumokat szervezünk és ösztöndíjjal támogatjuk a hátrányos
helyzetű tanulók iskolai előmenetelét, nyelvvizsga és ECDL vizsga szerzését.
3. Kommunikációs kampány a lakosság szemléletformálása érdekében.
A projekt céljainak és eredményeinek kommunikációja mellett támogatja a humán szolgáltatószektorban a szakmák közötti együttműködést, az elhelyezkedést segítő szakmaváltást, a
képzéseken való részvételt, tájékoztatást nyújt az elérhető képzési, kompetenciafejlesztési programokról és rendezvényekről. A projektben résztvevő településeken több alkalommal
a lakosság teljes spektrumát és minden korosztályát megcélzó preventív jellegű egészségnapokat szervezünk.
A projekt célcsoportjai
- a hátrányos helyzetű, aktív korú lakosság,
Várt eredmények és hatások a célcsoportra nézve:
A projekt eredményeként a térségi lakosság tudásszintjének általános javulása várható. Ezáltal csökkennek a társadalmi hátrányok, főként a leszakadó
társadalmi csoportok körében, ahol projektünkkel az iskolai lemorzsolódás csökkentését, a be nem fejezett tanulmányok folytatását, illetve - a prevenció
érdekében – az érintettek kora gyermekkori fejlesztését céloztuk meg. Továbbá a települések élhetősége is javul várhatóan, mert magasabb szintű
közszolgáltatásokhoz jutnak. A lakosság társadalmi felzárkózatását segíti elő továbbá, hogy a projekt eredményeként emelkedik a humán közszolgáltatások
kapacitása és színvonala, mely, települési szociális segítők alkalmazásával és a térségi tömegközlekedés fejlesztésére irányuló tervezéssel mindenki
számára egyenlő eséllyel válik hozzáférhetővé. A projekt elvárt eredménye, hogy a humán szolgáltató szakemberek holisztikusan gondolkodjanak, ezáltal
biztosítva az egyén érdekeit függetlenül attól, hogy problémája mely szakterülethez tartozik. A humán szolgáltató szakemberek képzettségének és kompetenciáinak
fejlődése a speciális egyéni szükségletek kielégítését szolgálja majd.
A megvalósítási területen élő hátrányos helyzetű családokra pozitív hatást fejt ki a gyerekek iskolai és munkaerőpiaci érvényesülésének segítése.
A sikeres munkaerőpiaci integráció egyfelől a végzettséget nem szerzett fiatalok részére nyújt segítséget a munkaerőpiacon való elhelyezkedéshez, másfelől
az informatikai és nyelvi készségek, ismeretek fejlesztését biztosítja a diákok részére, szintén a sikeres munkaerőpiaci intergráció céljából.
A középiskolások munkaerőpiaci információkon munkatapasztalaton túl munkamotivációt szereznek a képzés eredményeként. Ösztöndíjlehetőségek biztosításával
kívánjuk tanulók motivációját fenntartani, ezáltal a végzést nélküli, idő előtti lemorzsolódást csökkenteni. A tanórákon túl személyiség- és kompetenciafejlesztő
tevékenységek megszervezése által kívánjuk hátrányos helyzetű gyerekek pénzügyi tudatosságát, a fenntartható fejlődés iránti fogékonyságát és az egészséges
életmód iránti igénye. A projekt hozzájárul továbbá az óvodából kiszoruló gyerekek arányának csökkentéséhez, mely különösen a halmozottan hátrányos helyzetű lakosság körében jellemző.
Az óvodapedagógusok kompetenciafejlesztése a korai fejlesztés eredményességének növelését szolgálja, vagyis azt a célt szolgálja, hogy a társadalmi hátrányok
lehető legnagyobb mértékben leküzdhetővé váljanak kisgyermekkorban. A gyerekek testi és lelki egészségének fejlesztése által a szülőkkel történő együttnevelés
is megvalósul, ezáltal nem csak a gyerekek, de a szülők vonatkozásában is kifejtve kedvező hatásait. Elősegíti a szülők iránti kötődés megerősítését, a fejleszti
a különböző szociális készségeket, továbbá erősíti a gyerekekben a nyitottság, a tolerancia és empátia fejlődését.
A program célja, hogy csökkentse az óvodai és iskolai lemorzsolódást és elősegítse a célcsoport munkaerőpiacon történő sikeres elhelyezkedését egy-egy végzettség
megszerzésével. Ezáltal megteremtődnek továbbá egy minden számára hozzáférhető, magas színvonalú és a hátrányos helyzetú gyerekek felzárkóztatását eredményesen támogatni tudó humán szolgáltató rendszer működési alapjai.
Fentiek alapján látható, hogy a várt eredmények az egyének, a családok szintjén túl a települések humán szolgáltatási rendszerének szintjén is megmutatkoznak.
|
Napelemrendszer létesítése a település intézményeiben
"Szemléletformálással a fenntartható életmódért" Fenntarthatóbb életmódot
és fogyasztási lehetõségeket népszerûsítõ mintaprojekt Egészségház fejlesztése program Társadalmi Infrastruktúra Operatív
Program Felújított épületek Mátyás Király Általános Iskola
Belterületi utak javítása Árpád utca új útburkolata
és jelzõlámpái
|